Site Overlay

Kotlety z buraków. Idealne.

Bardzo lubię warzywne kotlety, więc zazwyczaj robię od razu 2 porcje. Jemy je z ziemniakami, jako dodatek do chleba z domowym majonezem, albo po prostu wyjadamy na zimno z lodówki.
Przepis na kotlety z buraka modyfikowałam już setki razy. W końcu wyszły idealne i mogę się z Wami nim podzielić.
Nie ma w nim mąki i jajka, ale jest kasza jaglana i orzechy włoskie, które świetnie zlepiają całą masę. Kotlety są delikatne, ale nie gumowe.

Koniecznie wypróbujcie!

Ilość porcji: 9 sztuk
Czas przygotowania: 1 godzina + pieczenie buraków

Składniki:

  • buraki – 4 upieczone sztuki / około 500g
  • kasza jaglana – 1 torebka / 100g
  • koperek – ½ szklanki posiekanego
  • cebula – 1 duża sztuka
  • orzechy włoskie – ½ szklanki zmielonych
  • tymianek – 2 łyżeczki suszonego lub świeżego
  • olej do smażenia
  • sól, pieprz

Przygotowanie:

Rozgrzej piekarnik do 200°C bez termoobiegu.
Buraki możesz upiec dzień wcześniej, wtedy będzie mniej pracy z kotletami.

Buraki wyszoruj szczoteczką, wyłóż na blachę i wstaw do rozgrzanego piekarnika. Upieczenie ich może zająć około 1 – 1,5 godziny w zależności od wielkości buraków. Musisz uzbroić się w cierpliwość.
Im dłużej będą w piekarniku tym będą słodsze po upieczeniu, ponieważ cukier w nich zawarty skarmelizuje się.
Po upieczeniu wyjmij buraki z piekarnika i daj im wystygnąć.

Kaszę jaglaną ugotuj według przepisu na opakowaniu.
Cebulę pokrój w drobną kostkę i usmaż na wolnym ogniu na patelni.
Wystudzone buraki obierz ze skóry i zetrzyj na tarce na najgrubszych oczkach.

Wszystkie składniki przełóż na patelnię z cebulą i wymieszaj ręką do uzyskania jednolitej masy. Dopraw solą, pieprzem i dodaj około 2 łyżek oleju, żeby masa lepiej się kleiła.
Na blachę wyłożoną pergaminem i posmarowaną odrobiną oleju wyłóż uformowane kotlety.

Wstaw do piekarnika na 180°C na około 40 minut.
Po 30 minutach włącz termoobieg, żeby ładnie się przyrumieniły.

Smacznego!

1 porcja% RWS*
Wartość energetyczna145 kcal7%
Tłuszcz8.5 g12%
Węglowodany16 g6%
Białko3.5 g7%
*Referencyjna Wartość Spożycia dla przeciętnej osoby dorosłej (8400 kJ / 2000 kcal).

P.S. Dawajcie znać w komentarzach jak Wam wyszło! I czy smakowało. Możecie mnie też śledzić na Facebooku i Instagramie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *