Site Overlay

Fasola Jaś z miodem i rozmarynem

Fasola to warzywo zepchnięte trochę na drugi tor. „Bo trzeba namaczać”, „Bo nie ma umiem przygotować z niej nic dobrego”, „Bo powoduje nieprzyjemne dolegliwości jelitowe i w ogóle jest tyle innych fajniejszych warzyw, więc z fasolą dam sobie spokój”.
Warto się do niej przekonać i przygotować według poniższego przepisu. Obiecuję, że będzie pycha. Można zjeść ją na zimno, ale według mnie lepiej smakuje od razu po przygotowaniu, lekko ciepła. Przepis może być dodatkiem do ziemniaków i kotleta, albo kolacją w towarzystwie kaszy jęczmiennej. Wybierz jak wolisz!

Ilość porcji: 4 porcje
Czas przygotowania: 1 godzina + moczenie fasoli

Składniki:

  • fasola – 1 szklanka / 200g
  • miód – 100g
  • cytryna – 1 sztuka
  • rozmaryn – 3 gałązki
  • olej do smażenia
  • sól, pieprz

Przygotowanie:

Fasolę zalej duża ilością wody i pozostaw na noc do namoczenia.
Następnego dnia ugotuj w osolonej, świeżej wodzie. Kiedy fasola będzie miękka, odcedź i przełóż ją na patelnię z odrobiną oleju i podsmaż na złoto.
W garnuszku wymieszaj miód, sok wyciśnięty z jednej cytryny i listki rozmarynu. Zagotuj.
Fasolę wymieszaj z miodowym sosem i dopraw solą i pieprzem. I siup! Gotowe!

Smacznego!

1 porcja% RWS*
Wartość energetyczna300 kcal15%
Tłuszcz16 g23%
Węglowodany37 g14%
Białko9 g18%
*Referencyjna Wartość Spożycia dla przeciętnej osoby dorosłej (8400 kJ / 2000 kcal).

Zdjęcie nr 1 - Fasola Jaś z miodem i rozmarynem

P.S. Dawajcie znać w komentarzach jak Wam wyszło! I czy smakowało. Możecie mnie też śledzić na Facebooku i Instagramie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *