Site Overlay

Niezawodne Chilli con carne

Skoro na tapecie fasola to nie mogło zabraknąć kuchni meksykańskiej. Żeby mięsożercy też znaleźli coś dla siebie to oto jest – chilli con carne.
Szukając informacji na temat tego dania znalazłam wzmiankę, że to jest to danie pochodzące pierwotnie z amerykańskiego stanu Teksas, który był kiedyś stanem hiszpańsko-meksykańskim. Ale trzeba przyznać, że w Stanach Zjednoczonych jest również bardzo popularne.
Jest to danie jednogarnkowe, bardzo aromatyczne, pełne przypraw i dodatków. Sprawdzi sie idealnie na obiad z dodatkiem ryżu, lub na spotkanie ze znajomymi jako sos do naczosów.
Z poniższego przepisu wychodzi około 4 porcji, ale jeśli nie dacie rady zjeść wszystkiego to chilli można zamrozić. Nie straci ono przez to smaku.

Ilość porcji: 3-4 porcje
Czas przygotowania: około 1,5 godziny

Składniki:

  • cebula – 1 sztuka
  • czosnek – 2 ząbki
  • marchewka – 1 sztuka
  • seler naciowy – 1 łodyga
  • papryka czerwona – 1 sztuka
  • czerwona fasola – 1 puszka – 400g
  • pomidory – 1 puszka – 400g
  • mięso mielone wołowe – 250g
  • ocet balsamiczny – 1 łyżka
  • chilli mielone – 1 łyżeczka
  • kmin mielony – ½ łyżeczki
  • cynamon mielony – ½ łyżeczki
  • olej do smażenia
  • sól, pieprz

Przygotowanie:

Obierz i posiekaj drobno cebulę, czosnek, marchewkę i selera. Przekrój na pół paprykę, usuń łodygę i nasiona i pokrój na spore kawałki.
Na ogniu postaw dużą patelnię lub garnek, wlej olej i wrzuć warzywa. Dodaj przyprawy. Smaż całość kilka minut, aż warzywa zmiękną. Następnie dodaj pomidory, fasolę bez zalewy i mięso. Drewnianą łyżką podziel mięso na małe kawałeczki. Do całej zawartości wlej pół szklanki wody i dodaj ocet balsamiczny. Zagotuj całość i zmniejsz ogień na najmniejszy. Gotuj pod lekko uchyloną pokrywką około 45 minut do godziny, co jakiś czas mieszając, żeby sos nie przywarł do dna. Podawaj z ryżem basmati.

Smacznego!

1 porcja% RWS*
Wartość energetyczna180 kcal9%
Tłuszcz11 g16%
Węglowodany8 g3%
Białko14 g28%
Błonnik3 g-
*Referencyjna Wartość Spożycia dla przeciętnej osoby dorosłej (8400 kJ / 2000 kcal).

P.S. Dawajcie znać w komentarzach jak Wam wyszło! I czy smakowało. Możecie mnie też śledzić na Facebooku i Instagramie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *