Site Overlay

Curry z kalafiorem

Curry to sposób przygotowywania potraw w kuchni indyjskiej. Najczęściej w curry znajdziemy mięso, ser i warzywa. Wszystkie składniki zanurzone są w aromatycznym sosie.
Odmian curry jest bardzo dużo. Smak zależy od doboru odpowiednich przypraw. Najczęściej w paście curry znajdują się kurkuma, imbir, kmin rzymski, gorczyca, chilli.
Możecie użyć gotowej przyprawy curry, albo pasty, ale zachęcam Was do przygotowania własnej. Zajmuje to kilka chwil, a smak jest zdecydowanie bardziej wyrazisty.
Curry robię bardzo często, bo jest to super pomysł na wyczyszczenie lodówki. Do aromatycznego sosu możecie dodać swoje ulubione warzywa. Nie bójcie się eksperymentować.
Jako dodatek możecie użyć ryż, kaszę, albo zjeść z dodatkiem pieczywa. Tak jak lubicie.

Ilość porcji: 4 porcje
Czas przygotowania: 45-60 minut

Składniki:

Pasta:

  • papryczka chilli – 1 sztuka
  • świeży imbir – kawałek wielkości kciuka
  • kurkuma mielona – 1 łyżeczka
  • kmin rzymski – 1 łyżeczka
  • nasiona kolendry – 2 łyżeczki

Curry:

  • kalafior – 1 główka
  • pomidory krojone – 1 puszka
  • marchewka – 130 g (2 sztuki)
  • cebula – 100g (1 sztuka)
  • cieciorka – 1 puszka bez zalewy
  • fasolka szparagowa mrożona – 150 g
  • mleczko kokosowe – 400 g (1 puszka)
  • mleko – 600 ml – może być krowie, ryżowe albo owsiane
  • kaffir liście – 10 sztuk *opcjonalnie

Przygotowanie:

Wszystkie składniki pasty zblenduj z odrobiną wody na gładko.
Marchewkę pokrój w talarki, cebulę w kostkę. Podsmaż chwilę na niewielkiej ilości oleju, a następnie dodaj pastę curry i wymieszaj. Dodaj mleko, cieciorkę, pomidory, liście kaffiru i gotuj całość pod przykryciem do momentu, aż marchewka będzie lekko miękka.
Kalafiora podziel na małe różyczki. Dodaj do garnka i gotuj do miękkości. Na ostatnie 2-3 minuty dodaj fasolkę szparagową. Uważaj, żeby warzywa się nie rozgotowały. Dopraw solą i pieprzem.
Podawaj z ulubionym dodatkiem.

Smacznego!

1 porcja% RWS*
Wartość energetyczna360 kcal18%
Tłuszcz19 g27%
Węglowodany37 g14%
Białko15 g30%
Błonnik10 g-
*Referencyjna Wartość Spożycia dla przeciętnej osoby dorosłej (8400 kJ / 2000 kcal).

Zdjęcie nr 1 - Curry z kalafiorem

P.S. Dawajcie znać w komentarzach jak Wam wyszło! I czy smakowało. Możecie mnie też śledzić na Facebooku i Instagramie.

1 thought on “Curry z kalafiorem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *