Site Overlay

Kalafiorowa tikka masala

Lubię dania jednogarnkowe, które w połączeniu z ryżem, ziemniakami lub makaronem dają pyszny, sycący obiad. I to jest właśnie takie danie. Aromatyczne i rozgrzewające – idealne na chłodne wieczory.
W oryginalnym przepisie Jamie połączył kalafior i ser panir, ale sera nie upolowałam, więc dołożyłam drugą porcję kalafiora. I tak wyszło super smaczne.
Polecam w połączeniu z białym ryżem.

Ilość porcji: 4 – 5 porcji
Czas przygotowania: 1 godzina 15 minut

Składniki:

  • nerkowce – 70g
  • kalafior – 800g
  • jogurt naturalny – 3 łyżki
  • szafran – szczypta
  • cytryna – 1 sztuka
  • wędzona papryka – 1 łyżeczka
  • cynamon – ½ łyżeczki
  • goździki mielone – ¼ łyżeczki
  • kardamon – ¼ łyżeczki
  • czosnek – 4 ząbki
  • cebula – 1 sztuka
  • imbir – kawałek ok 5cm
  • suszone pomidory – 5 sztuk
  • ostra mielona papryka – ½ łyżeczki
  • olej – 3 łyżki
  • sól, pieprz

Przygotowanie:

  1. Rozgrzej piekarnik do 200°C bez termoobiegu.
  2. Nerkowce i szafran zalej wrzątkiem (700 ml) i odstaw do namoczenia.
  3. W tym czasie umyj i podziel kalafiora na nieduże różyczki.
  4. W miseczce wymieszaj jogurt, skórkę otartą z cytryny, wędzoną paprykę, olej i łyżeczkę soli. Kalafiora wymieszaj dokładnie z jogurtem, przełóż do naczynia i wstaw do piekarnika na 30 minut.
  5. Cebulę pokrój w drobną kostkę, czosnek i imbir pokrój w plasterki, dodaj przyprawy i smaż całość na odrobinie oleju. Dodaj następnie orzechy razem z wodą, suszone pomidory i zblenduj całość na gładki sos.
  6. Sos wymieszaj z kalafiorem i wstaw ponownie do piekarnika na 40 minut. Po tym czasie kalafior powinien być miękkie, a sos powinien zgęstnieć. W razie potrzeby zostaw całość w piekarniku jeszcze na około 10 minut.
  7. Podawaj z ulubionym dodatkiem.

Smacznego!

1 porcja% RWS*
Wartość energetyczna176 kcal9%
Tłuszcz13 g19%
Węglowodany18 g7%
Białko9 g18%
*Referencyjna Wartość Spożycia dla przeciętnej osoby dorosłej (8400 kJ / 2000 kcal).

Zdjęcie nr 1 - Kalafiorowa tikka masala

Okiem dietetyka: 

  • 1 porcja zawiera 2 porcje warzyw i 10g dobroczynnego błonnika
  • Fajnym pomysłem będzie dodanie do całego dania puszki cieciorki – porcji strączków. Jedzmy strączki to nasz superfood!
  • Jedz to danie do woli i nie licz kalorii.

P.S. Dawajcie znać w komentarzach jak Wam wyszło! I czy smakowało. Możecie mnie też śledzić na Facebooku i Instagramie.

1 thought on “Kalafiorowa tikka masala

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *