Site Overlay

Zapiekanka florentyńska

Oto super pomysł na kolację. Masa warzyw z zapiekanymi jajkami. Nie potrzeba wiele pracy, a efekt jest naprawdę super. Przepis idealny na zimę, kiedy na bazarach praktycznie tylko warzywa korzeniowe.

Ilość porcji: 2 porcje
Czas przygotowania: 1,5 godziny

Składniki:

  • seler korzeń – ½ sztuki
  • cebula- 1 sztuka
  • ziemniaki – 250g
  • marchewka – 2 sztuki
  • szczypiorek – 1 pęczek
  • musztarda ziarnista – 1 łyżka
  • jajka – 2 sztuki
  • olej do pieczenia – 3 łyżki
  • sól, pieprz

Przygotowanie:

  1. Rozgrzej piekarnik do 220°C bez termoobiegu.
  2. Obierz warzywa ze skóry. Selera i ziemniaki pokrój w cienkie plasterki, cebulę na osiem części, a marchewkę zetnij na wstążki (ja to robię obieraczką). Przełóż całość do naczynia do zapiekania.
  3. Szczypiorek pokrój drobno, przełóż do warzyw i wymieszaj wszystko z olejem. Dopraw solą i pieprzem.
  4. Przykryj folią aluminiową i wstaw do piekarnika na godzinę. Po tym czasie zdejmij folię i pozostaw naczynie na ok 10 minut, żeby warzywa ładnie się przyrumieniły.
  5. Następnie zrób w warzywach dwa zagłębienia i wbij jajka. Włóż naczynie do piekarnika na ok 5 minut, żeby jajka zdążyły się ściąć.
  6. Podawaj jeszcze ciepłe.

Smacznego!

1 porcja% RWS*
Wartość energetyczna340 kcal17%
Tłuszcz16 g23%
Węglowodany40 g15%
Białko12 g24%
Błonnik7 g-
*Referencyjna Wartość Spożycia dla przeciętnej osoby dorosłej (8400 kJ / 2000 kcal).

obiad, książka, naczynie, marchewka, jajka, seler, ziemniaki, przyprawy, stół, ręka,

Okiem dietetyka:

  • Pełnowartościowy posiłek – sporo białka zwierzęcego i błonnika.
  • 1 porcja zawiera 3 porcje warzyw z 5 zalecanych.
  • Nie licz kalorii, jedz do woli.

P.S. Dawajcie znać w komentarzach jak Wam wyszło! I czy smakowało. Możecie mnie też śledzić na Facebooku i Instagramie.

4 thoughts on “Zapiekanka florentyńska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *