Site Overlay

Faszerowana papryka

Kiedyś pisałam Wam, że nie potrafię zrobić smacznej faszerowanej papryki. Zawsze było coś nie tak z farszem. A to za mdły, słabo doprawiony, a to zbyt luźny i jakiś taki bez polotu. To się zmieniło kiedy odkryłam ten (tutaj link) przepis. Ale pojawiła się nowa książka kucharska Jamiego i oto jest kolejny przepis na cudowną, faszerowaną paprykę. W smaku jest boska. Ma lekko indyjski klimat i przygotowanie jej zajmuje naprawdę pół godziny.
Koniecznie jej spróbujcie!
Papryki fajnie smakują z łyżką jogurtu naturalnego lub z sosem orzechowym (z tego przepisu).

Ilość porcji: 4 porcje
Czas przygotowania: 1,5 godziny

Składniki:

  • ziemniaki – 500g
  • bataty – 500g
  • papryka – 4 sztuki różnego koloru
  • cebula – 1 sztuka
  • czosnek – 4 ząbki
  • przecier pomidorowy – 2 łyżeczki
  • ser feta – 40g
  • pistacje – 20g
  • ostra mielona papryka – ½ łyżeczki
  • kmin rzymski – 1 łyżeczka
  • goździki mielone – ¼ łyżeczki
  • mielona kolendra – 2 łyżeczki
  • olej do smażenia
  • sól, pieprz

Przygotowanie:

  1. Rozgrzej piekarnik do 180°C bez termoobiegu.
  2. Ziemniaki i bataty obierz, pokrój w kostkę i ugotuj w osolonej wodzie.
  3. Cebulę pokrój w kostkę, czosnek w cienkie plasterki i usmaż na niewielkiej ilości oleju.
  4. Ugotowane ziemniaki ubij widelcem (mogą zostać większe kawałki). Dodaj do nich cebulę i czosnek, przecier pomidorowy, paprykę mieloną, kmin rzymski, goździki i kolendrę. Wymieszaj całość. Dopraw do smaku solą i pieprzem.
  5. Papryki przekrój na pół i nadziej farszem ziemniaczanym. Posyp pokruszoną fetą i wstaw do piekarnika na około godzinę. Po tym czasie papryka powinna być miękka, a farsz ładnie przypieczony.
  6. Podawaj z pokruszonymi pistacjami.

Smacznego!

1 porcja% RWS*
Wartość energetyczna387 kcal19%
Tłuszcz10 g14%
Węglowodany67 g26%
Białko10 g20%
Błonnik12 g-
*Referencyjna Wartość Spożycia dla przeciętnej osoby dorosłej (8400 kJ / 2000 kcal).

papryka, ser feta, pistacje, książka, talerz, stół, przepis, obiad

Okiem dietetyka:

  • 1 porcja papryk to 3 z proponowanych 5 porcji warzyw.
  • Nie obawiaj się kalorii, jedz do woli.

P.S. Dawajcie znać w komentarzach jak Wam wyszło! I czy smakowało. Możecie mnie też śledzić na Facebooku i Instagramie.

1 thought on “Faszerowana papryka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *