Site Overlay

Burak Burger

Przychodzi czasami taki dzień, że chce się zjeść coś extra!
Minęły już czasy kiedy burger przeznaczony był tylko dla mięsożerców. Teraz pyszną kanapkę można wyczarować również z warzywnym kotletem.
Składniki możesz modyfikować wedle upodobań. Dodaj swoje ulubione warzywa i sosy.
Moja propozycja to chrupiąca grahamka, kotlet z buraka, konfitura cebulowa, domowy majonez i warzywa. Brzmi smacznie? No to siup do sklepu po składniki.

Czas przygotowania:  30 minut
Ilość porcji: 4 porcje

Składniki:

  • kotlet z buraka – 4 sztuki
  • grahamka – 4 sztuki
  • rukola – garść
  • pomidor – 1 sztuka
  • ogórek kiszony – 2 sztuki

Domowy majonez bez jajek

porcja majonezu to 2 małe słoiczki

  • mleko sojowe NIESŁODZONE – ½ szklanki
  • ocet winny, jabłkowy lub sok z cytryny – 1 łyżka
  • musztarda – 1 łyżka
  • miód – ½ łyżeczki
  • sól, pieprz
  • olej rzepakowy – 1 – 1,5 szklanki

Konfitura cebulowa

  • cebula 2 sztuki
  • cukier ½ łyżeczki
  • ocet balsamiczny 1 łyżka
  • olej do smażenia

Przygotowanie:

Majonez

Wszystkie składniki oprócz oleju umieść w wysokim naczyniu. Ubij blenderem ręcznym przez 2 – 3 minuty na najwyższych obrotach, aż lekko się spienią.
Olej wlewaj cienkim strumieniem cały czas blendując. Z czasem majonez powinien gęstnieć. W razie potrzeby dopraw solą i pieprzem.
Przełóż do małych słoiczków i przechowuj w lodówce do 2 tygodni.

Konfitura

Cebulę pokrój w cienkie piórka. Im cieńsze tym lepiej.
Na patelni rozgrzej olej i smaż cebulę na bardzo małym ogniu. Cebula musi się zeszklić i zrobić się lepka. Jeśli będzie potrzeba dodaj odrobinę wody.
Kiedy cebula będzie miękka dodaj cukier i ocet balsamiczny i duś jeszcze chwilę. Cukier skarmelizuje się, a ocet wyparuje.

Burger

Bułkę i kotlety podgrzej w piekarniku.
Pomidora i ogórka pokrój w plasterki.
Całość złóż jak hamburgera – bułka, rukola, kotlet, cebula, pomidor, ogórek i majonez.

Smacznego!

1 porcja% RWS*
Wartość energetyczna559 kcal28%
Tłuszcz25 g36%
Węglowodany77 g30%
Białko13 g26%
*Referencyjna Wartość Spożycia dla przeciętnej osoby dorosłej (8400 kJ / 2000 kcal).

P.S. Dawajcie znać w komentarzach jak Wam wyszło! I czy smakowało. Możecie mnie też śledzić na Facebooku i Instagramie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *