Site Overlay

Najlepsze faszerowane warzywa

Nigdy nie byłam fanką faszerowanych warzyw. Powodem było to, że nie potrafiłam zrobić odpowiednio smacznego nadzienia. Zawsze było nijakie w smaku. I warzywa były twarde pomimo długiego pieczenia.
I w końcu znalazłam przepis na warzywa idealne. Po upieczeniu są miękkie, farsz jest aromatyczny, mokry. Pycha. Cała blacha pieczonych papryk zniknęła w kilka minut.
W tej wersji super sprawdzą się również pomidory. Po wydrążeniu miąższu napakuj do środka farsz i upiecz w tej samej temperaturze.
Przepis pochodzi z książki “Kulinarne wyprawy Jamiego”

Ilość porcji: 3 porcje
Czas przygotowania: 1 godzina 15 minut pieczenia + przygotowanie

Składniki:

  • papryka czerwona – 3 duże sztuki
  • orzechy nerkowce – 40g
  • migdały – 40g
  • cebula – 1 duża sztuka
  • czosnek – 2 ząbki
  • ryż basmati – 160g
  • oregano suszone – 1 łyżeczka
  • papryka ostra – ½ łyżeczki
  • ser feta – 180g
  • natka pietruszki – ½ pęczka
  • bulion – 400ml
  • przecier pomidorowy – 1 łyżka
  • olej do smażenia
  • sól, pieprz

Przygotowanie:

  1. Rozgrzej piekarnik do 180°C bez termoobiegu.
  2. Umyj papryki i przekrój je na pół. Włóż je do naczynia żaroodpornego.
  3. Cebulę pokrój w kostkę i podsmaż ją na oleju na złoty kolor. Dodaj ryż, oregano, sól, pieprz i wlej 200ml bulionu. Gotuj całość 7-10 minut mieszając od czasu do czasu, by ryż pokrył się wszystkimi dodatkami i nie przywarł do dna.
  4. Do ryżu wsyp pokruszoną fetę, posiekaną natkę pietruszki i rozdrobnione w moździerzu orzechy.
  5. Papryki wypełnij farszem, a do naczynia wlej resztę bulionu połączonego z przecierem pomidorowym. Naczynie przykryj folią aluminiową i wstaw do piekarnika na 1 godzinę. Po tym czasie sprawdź czy warzywa są miękkie, zdejmij folię i piecz jeszcze 15 minut. Całość ładnie się zarumieni.
  6. Podawaj natychmiast po wyjęciu z piekarnika.

Smacznego!

1 porcja% RWS*
Wartość energetyczna540 kcal27%
Tłuszcz24 g34%
Węglowodany70 g27%
Białko23 g46%
Błonnik10 g-
*Referencyjna Wartość Spożycia dla przeciętnej osoby dorosłej (8400 kJ / 2000 kcal).

Zdjęcie nr 1 - Najlepsze faszerowane warzywa

Okiem dietetyka:

  • to danie składa się z nieprzetworzonych składników, ma dużo wartości odżywczych
  • 1 porcja to 2 porcje warzyw i orzechów z zalecanej dziennej porcji
  • 25% zalecanej dziennej porcji błonnika
  • farszem możesz uzupełnić ulubione warzywo – pomidory, cukinię, bakłażana – wybierz co lubisz
  • ze względu za sporą ilość orzechów i sera danie zawiera dużo tłuszczu, więc nie przesadzaj z ilością

P.S. Dawajcie znać w komentarzach jak Wam wyszło! I czy smakowało. Możecie mnie też śledzić na Facebooku i Instagramie.

1 thought on “Najlepsze faszerowane warzywa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *