Site Overlay

Jeśli w tym miesiącu królową jest papryka to na blogu nie mogło zabraknąć przepisu na Muhammarę. Jest to pasta z pieczonej papryki i orzechów włoskich wywodząca się z Syrii.
Sprawdzi się oczywiście jako pasta do kanapek, dodatek do tortilli czy nawet jako “sos” do makaronu.
W oryginalnym przepisie jest melasa z granatów. Zachęcam Was do wypróbowania tego produktu, bo dodaje charakterystycznego delikatnie kwaśnego smaku. Naprawdę warto jej użyć. Ale pamiętajcie, żeby przed zakupem sprawdzić skład. Oryginalna melasa zawiera głównie sos z granatów z niewielką ilością cukru.
Melasę możecie zastąpić miodem z odrobiną cytryny.
Ostrość pasty możecie regulować np. dodając więcej papryczki chilli.

Ilość porcji: 2 małe słoiczki
Czas przygotowania: 45 minut

Składniki:

  • papryka – 3 duże sztuki
  • orzechy włoskie – ¾ szklanki
  • bułka tarta – ¼ szklanki
  • świeża chilli – 1 sztuka
  • kmin rzymski – ⅓ łyżeczki
  • koncentrat pomidorowy – 1 duża łyżka
  • melasa z granatów – 2 łyżki
  • woda – ½ szklanki
  • sól, pieprz

Przygotowanie:

  1. Rozgrzej piekarnik do 200°C bez termoobiegu.
  2. Papryki umyj i włóż do piekarnika na około 30 minut. Powinny zrobić się mocno zrumienione. Im ciemniejsza skórka tym lepiej. Po wyjęciu naczynia z piekarnika przykryj je folią aluminiową i poczekaj kilka minut. Po tym czasie obierz papryki ze skórki i oczyszczone przełóż do miski.
  3. Orzechy upraż na suchej patelni. Powinny się ładnie zarumienić i zacząć intensywnie pachnieć. Przesyp je następnie do miski z papryką. Dodaj wszystkie składniki oprócz melasy i wody. Zblenduj całość na gładką pastę.
  4. Do pasty dolewaj powoli wody regulując w ten sposób jej konsystencję. Bardziej gęsta pasta na kanapki, rzadsza do makaronu.
  5. Na koniec dodaj melasę i dopraw solą i pieprzem.
  6. Przechowuj w lodówce.

Smacznego!

1 porcja% RWS*
Wartość energetyczna780 kcal39%
Tłuszcz47 g67%
Węglowodany84 g32%
Białko25 g50%
Błonnik21 g-
*Referencyjna Wartość Spożycia dla przeciętnej osoby dorosłej (8400 kJ / 2000 kcal).

pasta z pieczonej papryki i orzechów z natką pietruszki na białym talerzu

Okiem dietetyka:

  • pasta zawiera same nieprzetworzone składniki i dużo wartości odżywczych
  • dzięki orzechom włoskim zawiera dużą ilość dobroczynnych kwasów omega – 3
  • spora ilość orzechów sprawia, że pasta ma dużo tłuszczu, więc nie przesadzaj z jej ilością i nie jedz jej codziennie na śniadanie

P.S. Dawajcie znać w komentarzach jak Wam wyszło! I czy smakowało. Możecie mnie też śledzić na Facebooku i Instagramie.

1 thought on “Muhammara

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *