Site Overlay

Curry takie jak lubisz

Curry to sposób przygotowania potraw w kuchni indyjskiej. Są to różne składniki takie jak mięso, warzywa, ser gotowane w aromatycznym sosie. To super pomysł kiedy chcesz zrobić tzw. czyszczenie lodówki. Możesz dorzucić do niego wszystko co masz pod ręką. Serio. Wypróbuj koniecznie!

Do czego użyć:

  • najlepiej będzie smakowało jako samodzielne danie

Przydatne wskazówki:

  • Korzystaj z warzyw sezonowych i z tego co masz aktualnie w lodówce, akurat przy tej potrawie jeśli chodzi o składniki to ogranicza Cię tylko wyobraźnia
  • Polecam przygotować pastę curry samodzielnie, ale możesz też skorzystać z gotowej mielonej przyprawy curry (2 łyżeczki), albo kupnej pasty
  • Ja najbardziej lubię curry z białym ryżem, ale pasować będzie też ulubiona kasza, ciemny ryż lub kromka pieczywa
  • Latem korzystaj ze świeżych pomidorów, zimą z krojonych pomidorów w puszce lub passaty
  • Twarde warzywa (bataty, dynia, kalafior, brokuł) dodaj na początku, żeby dłużej się gotowały
  • Miękkie warzywa (cukinia, fasola z puszki, zielone liście) dodaj pod koniec gotowania (na 10-15 minut)
  • Jeśli będziesz korzystać z pasty curry lub przyprawy to nie szalej już z dodatkowymi przyprawami
  • Tutaj gotowe przepisy na curry z dynią i curry z kalafiorem

Ilość porcji: 4 porcje
Czas przygotowania: do godziny
Wartość energetyczna: 360 kcal
Możesz zamrozić ❄️

Podstawa:

Pasta:

  • papryczka chilli – 1 sztuka
  • świeży imbir – kawałek wielkości kciuka
  • kurkuma mielona – 1 łyżeczka
  • kmin rzymski – 1 łyżeczka
  • nasiona kolendry – 2 łyżeczki

Curry:

  • pomidory świeże lub w puszce – 400g (1 puszka)
  • marchewka – ok 130g (2 sztuki)
  • cebula – ok 120g (1 sztuka)
  • mleczko kokosowe – 400g (1 puszka)
  • mleko lub napój roślinny – 600ml
  • olej do smażenia
  • sól, pieprz

Dodatki:

  • Białko: chude mięso, tofu
  • Strączki: ciecierzyca, fasola, soczewica
  • Warzywa: dynia, brokuł, kalafior, cukinia, fasola szparagowa, bób, bataty, papryka
  • Zielone: szpinak, jarmuż, liście botwiny
  • Przyprawy: curry, papryka mielona, kolendra, kmin rzymski, imbir kurkuma

Dzieci:

  • potrawa dla starszych dzieci
  • uważaj z ostrością

Przygotowanie:

  • Składniki pasty przełóż do blendera i rozdrobnij na gładką pastę. Jeśli będzie zbyt sucha to dodaj 2-3 łyżki wody.
  • Cebulę pokrój w kostkę, marchewkę w cienkie talarki i podsmaż na odrobinie oleju. Wymieszaj z pastą curry.
  • Jeśli wykorzystujesz twarde warzywa to dodaj je teraz, aby zdążyły zmięknąć podczas gotowania.
  • Dodaj pomidory, mleko i gotuj do momentu, aż warzywa będą prawie miękkie.
  • Na ostatnie 10-15 minut dodaj miękkie warzywa i zielone liście.
  • Wymieszaj całość, dopraw solą i pieprzem.

Smacznego!

Zdjęcie nr 1 - Curry takie jak lubisz

P.S. Dawajcie znać w komentarzach jak Wam wyszło! I czy smakowało. Możecie mnie też śledzić na Facebooku i Instagramie.

2 thoughts on “Curry takie jak lubisz

  1. Co mnie podkusiło, żeby dawać tyle chilli 😛 Na lenia leciałam jak w przepisie, a jednak papryczka papryczce nierówna i skończyło się mocno na ostro 😉 Niemniej fajny obiad.

    1. Ja robiłam kilka dni temu i też dodałam całą paryczkę bez zastanowienia i faktycznie wyszło pikantnie. Najlepiej wydrążyć wcześniej pestki. Sam miąższ nie jest taki ostry.

Pozostaw odpowiedź Ksenia Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *